čtvrtek 23. října 2014

WoW - Mor v roce 2005


Morová epidemie ve hře World of Warcraft. Tak byla nazývána událost, která vypukla 13. září roku 2005 a trvala celý jeden týden. Důvodem celé této nákazy byl nově otevřený raid Zul'Gurub a poslední boss v tomto raidu Hakkar the Soulflayer.

Tento boss dával hráčům debuff ubírající na tehdejší dobu nemalou část jejich životů. Existovali pouze dvě možnosti jak se tohoto nepříjemného debuffu zbavit - nechat postavu zemřít a tím se vyléčit a nebo Hakkara porazit, čímž se kouzlo zrušilo. A proč to tedy byla epidemie?

Někteří hráči zkrátka před Hakkarem unikli a dostali se na nejrůznější místa, včetně měst, kde bylo velké množství postav, které se okamžitě tímto debuffem nakazily. Low lvl postavy okamžitě umíraly, zatímco těm ostatním debuff výrazně znepříjemňoval život a hraní.

Celou touto událostí se i okamžitě začali zabývat profesionální epidemiologové, zvláště poté co se hráči a celý svět Azerothu začal chovat podobně jako kdyby vypukla opravdová epidemie. Hráči se začali chovat tak jak by se chovali ve skutečném světě. Ti, kteří uměli léčit (healeři) pomáhali ostatním a dělali co jen bylo v jejich silách aby udrželi svou, ale i další postavy naživu. Ti, kteří takovou schopnost neměli se snažili najít pomoc, popřípadě odejít do klidnějších oblastí s menší pravděpodobností nákazy.

Někteří lidé se naopak snažili nákazy využít a vrhali se nakaženi mezi členy nepřátelských guild. I na takovém Game Developers Conference bylo uvedeno: „World of Warcraft byl unikátní svým složením. Nebyla to typická skladba hráčů: byli zde vojáci, politici, školáci, matky... lidé ze všech oblastí společnosti. To ze hry udělalo perfektní nástroj pro studování chování při epidemickém poplachu. Že nemůže hra nasimulovat reálné chování? Kdepak."

Blizzard tehdy musel provést několik hard resetů aby se servery této nákazy konečně zbavily.

Žádné komentáře:

Okomentovat